Обласний конкурс-презентація «Пейзаж після мору: голодомор із перспективи мистецтва»

22 листопада 2019 р. на базі Харківського державного автотранспортного коледжу в межах засідання Обласного методичного об’єднання викладачів української філології відбувся перший Обласний конкурс-презентація інтегрованих науково-пошукових і творчих мініпроєктів студентів і викладачів «Пейзаж після мору: голодомор із перспективи мистецтва», присвячений Дню пам’яті жертв голодомору та політичних репресій.

Пілотування інноваційного формату представлення позитивного досвіду взаємодії представників студентства й педагогів ініційовано Обласним методичним об’єднанням викладачів української філології ЗВО Харківщини (голова – К. В. Дюкар) та реалізовано зусиллями циклової комісії «Мови та літератури» Харківського державного автотранспортного коледжу (куратор – А. О. Кузнєцова).

Захід із формально-змістового погляду є унікальним як для Харківського державного автотранспортного коледжу, так і області загалом, оскільки передбачає не лише науково-дослідницькі студії студентів і їхню активну взаємодію із викладачами-кураторами, а й дає змогу талановитим представникам коледжів і технікумів оправити свої мистецькі задатки. Окрім того, проєкт спрямований на поступове адаптування роботи викладачів української мови та літератури різнопрофільних закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку молодшого спеціаліста в Харківській області, до науково-пошукової, мистецької й інноваційної діяльності в межах імплементації студентоцентрованого підходу, передбаченого законом «Про фахову передвищу освіту».

Роботи студентів і викладачів, присвячені осмисленню подій Голодомору 1932–1933 рр. у творах мистецтва, були розподілені за чотирма номінаціями, за перемогу в яких змагалися представники близько двох десятків ЗВО, що здійснюють підготовку молодшого спеціаліста в Харківській області.

Перемогу в номінації мінідосліджень за темою: «Психічна поразка національної геніальності перед Голодом: міф чи реальність?» здобули представники Харківського державного автотранспортного коледжу – Обозний Ілля, Разін Кирило (57 конкурсних балів).

Найкращими в межах номінованих відеоробіт за темою: «Трагічні етюди Голодомору» виявилися представники одразу двох навчальних закладів: Хайло Тетяна з Комунального закладу охорони здоров’я «Вовчанський медичний коледж» (55 конкурсних балів) і Новикова Анна з Обласного комунального закладу «Харківський вищий коледж мистецтв» (55 конкурсних балів).

Гордійчук Денис – студент Державного вищого навчального закладу «Харківський коледж транспортних технологій», здобув перемогу в номінації мистецьких студій «Селянин поміж хрестом і мечем» (39 конкурсних балів).

Із-поміж багатьох фотопроєктів, представлених у номінації «Жити заборонено», із 39 конкурсними балами перемогла Нечепоренко Альона – представниця Державного вищого навчального закладу «Харківський коледж будівництва, архітектури і дизайну».